КЪЩА ЗА ГОСТИ


Настоящият инвестиционен проект предвижда изграждане на къща за гости за селски туризъм с капацитет 7 двойни стаи, с прилежащи басейн, градина и механа, при годишна заетост от 60%.
Важна предпоставка за успешната реализация е в близост до селото в което ще бъде изградена къщата да има природни, архитектурни или етнографски забележителности, като атрактивни за риболов язовир или река, подходящи за пикници и разходки горски и планински местности, исторически паметници и етнографски музеи и др., които да привличат потенциалните туристи и около които ще бъде изградена рекламната стратегия. В противен случай, обектът ще се превърне в един от многото обекти без собствена идентичност, попадащи под термина ‘къща за гости’, което значително ще повлияе на неговата посещаемост.
Същността на бизнеса се базира на постигане на оптимален баланс в комбинацията между модерни интериорни удобства и характерния за областта етнографски и фолклорен стил на екстериора. В голяма част от съществуващите на пазара аналогични туристически обекти тази балансираност не е налице, тъй-като не са направени правилни сегментиране на потенциалните клиенти и оценка на потребителската нагласа, и тези къщи за отдих се характеризират с една от двете крайности – или изцяло модерна визия, което е в абсолютен разрез с първоначалната представа за селски туризъм, или от друга страна прекомерен битовизъм, характерен с отсъствието на много удобства, тъй-като тези обекти се базират на реконструкцията на стари селски къщи, за преоборудването по максимално ефективен начин на които съществуват чисто технологични ограничения.
Друг основен фактор с ключова роля се явява отдалечеността от потенциалните клиенти, относно която за проекта е препоръчително да се намира на максимум 25-30 км от поне едно населено място с брой на жителите над 50 хил., тъй-като именно в градове с такова население съществува достатъчно богато разнообразие от сегментирани групи потенциални клиенти.
Пазарния сегмент от потенциални потребители на този вид услуги се състои от представители на три социални групи. Първата от тях е групата на студентите. Предпоставките за определянето на тази група като източник на туристопоток се базират изцяло на всеобщо възприетите порядки за протичане на студентския живот, свързан с нуждата от създаване на изключително динамична среда на социални контакти. В голяма част от градовете с население 50-100 хил. жители, висшите учебни заведения и колежи са акредитирани филиали на университети от големите градове, в резултат на което, на база профила на средностатистическия студент, този процес е възпрепятстван до известна степен, тъй-като над 90% от обучаващите се са регистрирани жители на съответния град, живеещи със своите родители, а не пребиваващи на квартира или общежитие младежи, идващи от далечни населени места. Това поражда желанието и необходимостта от организирането и провеждането на самостоятелни мероприятия за отдих и забавление.
Втората група са представителите на бизнеса и техните служители. На територията на един общински център с население от 50 хил. души има действащи средно около 2000 дружества, 90% от които са микропредприятия с брой на персонала до 10 човека. Характерно за взаимоотношенията между служителите в малките фирми е съвместното честване на националните празници, съпроводени със неработни дни, както и на различни частни поводи, като рождени дни и фирмени заслуги/успехи. Също така в последните години все повече популярност набира и провеждането на така-наречените тиймбилдинги.
Третата група, прогнозирана като основна за източника на приходи, включва лица, обединени на база един единствен показател, а именно участници в семейни единици, които често организират краткосрочни почивки сред природата, най-вече през уикендите, съвместно с други приятелски семейства, в стремежа си да се разтоварят от напрегнатото градско ежедневие.
Предвид на малкия капацитет на къщата за гости, при постигането на горепосочения баланс от удобства и селска идентичност, включително и правилен избор на локация, както и на база планираните изключително конкурентни цени от 20 лв. на легло за нощувка за предлаганите удобства, настоящият инвестиционен проект се характеризира с висока рентабилност и бърза възвращаемост на инвестицията, а също така и с осигуряване на безпроблемна целогодишна заетост на туристическия обект.

Научете повече за проекта и как можете да получите пълния му текст тук.

0 коментара: